U NOVOM IZAZOVU

Modni dizajner Robert Sever: 'Osobni ukus i stil su vječni, a trendovi prolaze i nebitni su'

Robert Sever poznato je dizajnersko ime i modni brend koji u Hrvatskoj djeluje već 20 godina. U dugogodišnjoj modnoj karijeri stekao je vjernost mnogobrojnih klijentica, a njegove dizajnerske radove najčešće prepoznajemo po raskošnim bojama i materijalima

By 24ContentHaus | 04.09.2021.

Powered by:

facebook share

Za tjedan dana izlazi jesenska kolekcija, proljetna za sljedeću godinu gotovo je završena, a u pripremi su i dvije nove linije RS HOME AND VINTAGE i RETRO CHIC. Robert Sever ovih je dana poprilično zaposlen, ali još stigne prihvaćati nove modne izazove, poput dizajniranja poslovnih uniformi. Saznali smo kako je poznati dizajner obilježio 20 godina rada svojeg modnog brenda, kako izgleda njegov radni dan i koja je bila motivacija za prijavu na natječaj “Ti kreiraš”, koji je organizirao A1 Hrvatska.

Photo: Demjan Rožman

Radni dan u životu dizajnera

Robert je jednom prilikom spomenuo kako je želja za dizajnerskim poslom bila prisutna u njemu još od osnovne škole. Svoje snove počeo je ostvarivati već tijekom srednje škole kad je s kolegom organizirao svoju prvu modnu reviju. Nakon što je završio Školu primijenjene umjetnosti i dizajna, Robert je počeo raditi kao modni stilist. Dugo je maštao o vlastitom dizajnerskom brendu, što je ostvario 2001. godine, kad je prvi put imao samostalnu reviju.

Danas brend Robert Sever slavi dvadesetu obljetnicu, ali nažalost ne na način na koji bi je obilježio u vrijeme prije pandemije. Vlasnik brenda i dizajner objasnio nam je kako su on i njegov tim odlučili proslavu ostaviti za sljedeću godinu, ali njemu nije pretjerano žao jer su već i postojanje te djelovanje na ovako zahtjevnom tržištu proslava sami po sebi. Pitali smo Roberta što radi ovih dana i kako zapravo izgleda jedan radni dan u dizajnerskom svijetu.

Nimalo glamurozno, kao što prikazuju filmovi. Posao kao takav nema određeni radni sat ili dan, jer često i nakon dolaska iz radionice moram raditi stvari vezane za brend – od PR, marketing aktivnosti, fotografiranja, grafičkog dizajna i tako dalje. Svakog sam dana u radionici gdje s timom pripremam nove kolekcije, sa svim elementima koje takva priprema zahtjeva – od skiciranja, izrade konstrukcija, krojenje, šivanje i slično. U svaki artikl uloženo je mnogo truda i rada, ali i posvećenosti i ljubavi – opisuje Robert.

Treba slijediti svoj modni ukus

Iako s pregršt iskustva, Robert rado ističe kako uvijek nastoji gledati na stvari kao da se s njima prvi put hvata u koštac. Za njega je svaki novi projekt ujedno novi izazov. Iako je vrlo odgovoran u svojem radu i ozbiljan kad je riječ o novim poslovnim prilikama, Robert nikad na svoj posao nije gledao kao na posao. Drugim riječima, za njega dizajnerski posao nije nešto što samo mora odraditi u danu.

– Imam sreću da sam oduvijek osjećao taj poziv i da sam znao kako je kreativnost moj način izražavanja. U tom smislu uvijek težim opravdati taj talent koji imam upravo tako da radim i da ostajem motiviran. Ima, naravno, dana koji nisu idealni i kad, kao i svi, imam pitanja koja demotiviraju, ali uvijek prevladaju moj odlučni karakter i pozitivno razmišljanje – s osmijehom govori.

Zanimalo nas je što očekuje od sebe za 20 godina, a Robert nam je spremno odgovorio da ne živi i ne stvara s očekivanjem kao početnom idejom. Ono što ga pokreće u poslu jesu njegov ukus i kreativnost te se nada da će još dugo imati znatiželje i elana za svoje stvaranje.

– Smatram da osobni ukus mora biti ukomponiran u sve što osoba jest, od izbora glazbe do izbora mirisa, a posebno kod kreativaca. Osobno težim sinergiji i imam potrebu da su svi moji segmenti života u sinkronizaciji. Ne volim riječ trend i smatram da su trendovi nametanje ukusa ili neukusa kako bi se što bolje prodalo ono što veliki brendovi nude. Osobni ukus i stil su vječni, a trendovi prolaze i nebitni su – objašnjava.

Photo: Demjan Rožman

Uniforme su pravi izazov

Dizajnerski opus Roberta Severa uključuje šarenu paletu raznih komada odjeće za žene i muškarce. U njegovim odjevnim kombinacijama, svatko će se osjećati posebno i definitivno neće proći nezamijećeno. Robert je oduvijek uživao raditi s prirodnim, održivim materijalima, kaže čak i prije nego što je održivost postala sveopći trend. U svoje kolekcije često uključuje i poslovne komade odjeće, za koje smatra da moraju biti odmjereni, profesionalni, neupadljivi, ali ipak s mogućnošću isticanja osobnosti pojedinca.

– Kada imate u jednadžbi elemente koji su zadani, onda ostane malo mjesta za dizajnerske intervencije. I upravo je u tome najveći izazov, kako dodati dizajn, a da nije nametnut ili prenaglašen – pojašnjava koliko je dizajniranje uniformi specifičan zadatak.

Za Severa, modni stil u poslovnom svijetu mora poštovati zadana pravila tvrtke, držati se jednostavnosti i klasike, a u širokom luku treba izbjegavati jarke boje, napadne uzorke i previše šminke. Zaključuje kako odjevne kombinacije trebaju biti umjerene, decentne i profinjene.

Photo: Demjan Rožman

Tajna je u ‘dodavanju svojeg začina’

Uz pripreme za jesensku i proljetnu kolekciju, Robert Sever sudjelovao je i u natječaju koji je raspisala tvrtka A1 Hrvatska. Radi se o nagradnom natječajuTi kreiraš“, u kojem se tražio dizajn za novu poslovnu odjeću za zaposlenike tvrtke A1 Hrvatska. Od 47 pristiglih prijava, koja su poslala 32 dizajnera ili dizajnerska tima u Hrvatskoj, dizajnersko rješenje Roberta Severa ušlo je u finale natječaja. Robert nam je objasnio što je za njega predstavljalo izazov u dizajniranju uniforme.

– Vrlo je važno znati odvojiti vlastiti dizajnerski ukus od onoga što je potreba ovakvog projekta. Gledam na to kao na kuhanje u kojem postoje zadani sastojci, a ja svojim dizajnerskim potpisom donosim začin koji će stvar dignuti na novu razinu – zaključuje.

Dodaje kako je dodatni izazov bio osmisliti istovjetnu odjeću za različite veličine i oblike ljudi, a da pritom svi u tome izgledaju reprezentativno i da se dobro osjećaju dok je nose. Robert je rješenje pronašao u uniformi koja se laganim zahvatima može lako transformirati u nešto drugo. Time je postignuta funkcionalnost u svim godišnjim dobima.

– Odjeća uvijek mora biti funkcionalna i praktična, posebno kada ima svoju funkciju u cijelom radnom danu. Kad je pritom riječ o brendu koji je afirmiran, kao A1 Hrvatska, onda taj cijeli vizual mora biti na visokom nivou. Riječ je o klasičnim elementima kao što su košulja i hlače, koje su same po sebi praktične jer imaju regulatore dužine za rukave, pa tako funkcioniraju na različitim temperaturama. U ženskom outfitu dodan je i blejzer koji se može nositi na košulju ili zasebno. Dizajniran je tako da je ženstvenog oblika i laska ženskim proporcijama – pojasnio je.

A1 HRVATSKA NAGRADNI NATJEČAJ

Kao društveno odgovorna kompanija, A1 Hrvatska natječajem “Ti kreiraš” želi dati poticaj poslovanju malih i srednjih poduzeća podržavajući hrvatski dizajn i tekstilnu industriju te omogućiti im da pokažu kakva se kreativna snaga krije u njihovim ateljeima. U sklopu svog programa održivosti Čini pravu stvar, A1 Hrvatska ovim natječajem promiče i ekološki i društveno prihvatljivije, učinkovitije i održivije načine rada i života pomaganjem zajednici, ali i pokazivanjem brige prema zaposlenicima.