VISOKA POSLOVNA MODA

Sara Lončarić - živi primjer kako se u Hrvatskoj može uspjeti

Poduzetnica Sara Lončarić višegodišnja je vlasnica modnog brenda Blackpearl pod kojim stvara visokokvalitetne i sofisticirane komade odjeće. Još od svojih početaka odlučila je fokusirati se na poslovnu modu, održivost i domaću proizvodnju

By 24ContentHaus | 13.09.2021.

Powered by:

facebook share

Hrvatska dizajnerica Sara Lončarić već šestu godinu potpisuje svoj rad s modnom markom Blackpearl. Sarine kreacije namijenjene su poslovnim ženama i karakteriziraju ih visoka kvaliteta te elegantni i svevremenski stil. Kroz razgovor s uglednom dizajnericom otkrili smo kako nastaju njezine modne kreacije, gdje pronalazi inspiraciju i zašto joj je važna hrvatska proizvodnja. Osim velikim dosadašnjim uspjehom, Sara se može pohvaliti sudjelovanjem u finalu natječaja “Ti kreiraš” koji je organizirao A1 Hrvatska.

Photo: Demjan Rožman

Poslovna moda

– Rođena sam u divnom starom centru Zagreba, centru malih majstorskih obrta. Pamtim izgled i miris svakog od njih, odmalena sam htjela biti dio takve kreativnosti – započinje svoju priču Sara Lončarić, modna dizajnerica koja je završila Školu primijenjene umjetnosti i dizajna te privatnu Školu za modu i dizajn Profokus, gdje se odjeća izrađuje isključivo prema francuskoj metodi – izradi kroja u stvarnoj veličini uz direktno modeliranje kroja prema zadanoj skici. Svoj dizajnerski put pronašla je u poslovnoj modi i brendu Blackpearl.

Sarini komadi predstavljaju luksuznu odjeću i takva roba nije puki predmet nego čin zadovoljstva koji bi trebao odgovarati potrebama ljudi, čineći njihov život lakšim i ljepšim. Mišljenja je da je klasičnom konzumerizmu u modi sve manje mjesta jer je primijetila da klijentice sve više počinju cijeniti osobni kontakt s dizajnericom. Takav način komunikacije čini modu uzvišenim, ljupkim ritualom. Sara je usmjerena na stvaranje odjeće za stvarne ljude te uniforme koje će predstavljati ugodan, moderan i reprezentativan dizajn.

Uniforma je vrlo važna kako bi ostavila taj prvi snažni dojam, da su ljudi profesionalni, pristupačni, i kako bi zaposlenici lakše stupili u kontakt sa svojim klijentima. Moj poriv za stvaranjem proizlazi iz ljubavi prema ljepoti i funkciji. Gledam stvari, nastojim ih učiniti boljima, korisnijima, elegantnijima. To je proces koji traje cijeli život, to je hod po žici: balans između funkcije i estetike, tu se otkrije nešto novo, nešto stvarno, sa stvarnim opipljivim rezultatom – zaključuje Sara koja je nedavno dizajnirala uniforme za hotel na Hvaru koji je dio grupacije luksuznih hotela Relais & Chateâux.

Dobar glas se daleko čuje

Iza nje su projekti poput Fashion Weeka u Zagrebu i Budimpešti, sudjelovanja u natjecanju Ferrari fashion u Rimu gdje je bila odabrana među top 30 mladih najinovativnijih modnih dizajnera iz svijeta te privatna modna revija u Ruskom Centru za Znanost i Kulturu u Rimu. Sara Lončarić do sad je stekla vjernu klijentelu, i to najvećim dijelom kroz preporuke koje su malom brendu poput njezinoga od iznimne važnosti.

Kvaliteta je taj krug koji se polako širi, tako sam dobila i preporuku koja je otišla čak do Maldiva, za jedan hotelski kompleks. Veliki projekti, iako sam ‘mali obrtnik’, izuzetno me privlače jer mi pružaju priliku raditi s velikim timom ljudi. Kreativnost i pametna rješenja koja nudim moraju pozitivno zaokupiti pažnju većeg broja ljudi koje prvi put susrećem. To mi je uvijek uzbudljiv izazov.

Odjevni komadi Blackpearl nastaju od luksuznih materijala, poput najfinije vune, eko kože i umjetnog krzna, u kombinaciji s pastelnim bojama za proizvodnju odjeće. Konačni rezultat su sofisticiran i udoban izgled. Sara ističe kako se u kvaliteti javljaju izazovi kao što su pronalazak svoje niše te ustrajnost u njoj.

– Inzistiranje na kvalitetnim materijalima i preciznoj izradi zahtjeva veći tim kvalitetnih krojačica koje imaju veliko znanje i želju za napretkom i učenjem uz sam proces proizvodnje, a takvih pravih znalaca u šivanju nestaje i pravo znanje koje se stječe godinama sad se izgubilo. Tržište materijala jedno je od najzahtjevnijih, pregovori s dobavljačima; tu treba tek biti vrlo vješt. Isto tako nije nimalo lako doći do kvalitetnih materijala zbog uvoza u vrijeme korone, ekološki materijali s kojima radim postaju sve skuplji i samim time finalni proizvod poskupljuje – objašnjava Sara.

Photo: Demjan Rožman

Ključ je u suradnji s domaćim obrtnicima

Vlasnica brenda smatra da hrvatski modni, ali i ostali dizajneri mogu puno toga ponuditi na svjetskom tržištu. Njihovu snagu vidi u kreativnosti i inovacijama. Ipak, ima mjesta za poboljšanje u području odnosa dizajner – klijent. Međunarodni klijenti cijene i traže skromne poduzetnike koji će biti spremni uskladiti vlastite vizije sa željama klijenta. Osim toga, dizajnerski uspjeh dijelom leži i u istraživanju koje se danas često zanemaruje.

– Jedino što se danas izgubilo je da ljudi više ne istražuju. U stručnoj literaturi su stoljeća majstorskih vještina i trikova koje treba otkriti, koje treba prilagoditi. Danas ima mnogo dizajnera koji naprave screenshot i to je njihov način istraživanja. Na Instagramu ima bezbroj kopiranih slika, koje se vrte u krug, i iako su sadržaj vidjele stotine milijuna ljudi, u kreacijskom smislu ne donose napredak. Dizajneri koji se razvijaju trebaju razumjeti da ne možete izgraditi kolekciju iz moodboarda, od skupa lijepih slika. Trebate znati kako napraviti kvalitetne tehničke skice i krojeve iz kojih se odmah može krenuti u proizvodnju. I da su vam za to upravo potrebni obiteljski obrti koji imaju veliko stečeno znanje i iskustvo. Ne možete uspjeti kao pojedinac, nego trebate i surađivati s ostalima, kako biste svi zajedno rasli – zaključuje.

Dodaje kako je dizajnerski posao mnogo više od pukog sjedenja u dizajnerskom studiju u kojem se radi s lijepim uzorcima tkanina i boja. Uspjeh se postiže radom i konstantnim usavršavanjem. Dizajnerica ističe da to nije lak posao, ali ono što je za nju dobro u modnom svijetu je što svatko ima priliku izraziti se, rasti, voditi svoj posao i stvarati.

Photo:  Lorna Kijurko

Novi modni izazovi

Uz mnoge projekte i planove koji se nalaze pred Sarom Lončarić, pristigla je još jedna potvrda njezinog modnog uspjeha. Naime, Sara se prijavila za nagradni natječaj “Ti kreiraš za dizajn nove poslovne odjeće za zaposlenike tvrtke A1 Hrvatska. Od 47 pristiglih rješenja, koja potpisuju 32 dizajnera ili dizajnerska tima u Hrvatskoj, Sara je odabrana kao jedna od troje finalista natječaja.

– A1 Hrvatska svjetska je kompanija i to je primarni izazov. Izazov je dizajnom dati završnu notu u komunikacijskom nizu. Kada sam čula da će A1 Hrvatska surađivati s Naftalinom, to me dodatno privuklo da se prijavim na natječaj. S Naftalinom sam prije radila na izradi uniformi za hotel na Hvaru i cijeli proces protekao je vrlo uspješno. Tako sam dobila priliku raditi s dvije tvrtke koje imaju mnogo iskustva u svim segmentima komunikacije i dizajna – s osmijehom pojašnjava svoju motivaciju.

U svom dizajnerskom rješenju Sara je posvetila pažnju detaljima, a posebno rukavima, kojima je dala voluminoznost, uz dodatak lijepih manžeta. A1 Hrvatska prepoznao je funkcionalnost i estetiku u njezinu dizajnu, što ju je istaknulo među mnogobrojnim prijavama.

– Inače je rukav vrlo dosadan, ali kad mu se posveti malo više pažnje, pruža velike mogućnosti. Tako sam predvidjela dvije mogućnosti, duži ili ¾, ali naglasak je na tome da je manžeta malo veća od standarda i postignuta je dvoslojnost. Uz to, odlučila sam odstupiti od ‘standarda’, pa sam tako dodala i široku blendu za kopčanje, veće kragne i gumbe, a krajnji mi je cilj bio dizajnirati poslovnu odjeću koja će pružati ugodne radne trenutke i učiniti zaposlene lako prepoznatljivima u radnom prostoru – govori za kraj.

A1 HRVATSKA NAGRADNI NATJEČAJ

Kao društveno odgovorna kompanija, A1 Hrvatska natječajem “Ti kreiraš” želi dati poticaj poslovanju malih i srednjih poduzeća podržavajući hrvatski dizajn i tekstilnu industriju te omogućiti im da pokažu kakva se kreativna snaga krije u njihovim ateljeima. U sklopu svog programa održivosti Čini pravu stvar, A1 Hrvatska ovim natječajem promiče i ekološki i društveno prihvatljivije, učinkovitije i održivije načine rada i života pomaganjem zajednici, ali i pokazivanjem brige prema zaposlenicima.